ÜNİLİG Halk Dansları Türkiye Şampiyonası'nda Giresun Üniversitesi Rüzgârı: 4 Tür...
Giresun Üniversitesinde, Sudanlı Öğrenciler İçin Mezuniyet ve Kültür Programı Dü...
Fındık İhtisas Üniversitesi GRÜ Sağlık Alanındaki Çalışmalarına Devam Ediyor
Prof. Dr. Fatma Zehra Doğru'nun Yer Aldığı Proje TÜBİTAK Tarafından Desteklendi
GRÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Dış Paydaşlarıyla İki Protokol İmzalad...
Bulancak Kadir Karabaş Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Yeni Binasına Kavuştu
Doç. Dr. Faruk GÜNER'in Buluşu Tescillendi
Sağlık Bilimleri Fakültesinde Yemin Töreni Coşkusu
GRÜ YÖK’ün “Geleceğin Meslekleri Buluşması” Toplantısına Katıldı
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba SEFEROĞLU’nun “Fragmenta” Kişisel Sergisi Sanatseverlerle B...
Bu kapsamda, 27-28 Haziran 2022 tarihlerinde Kocaeli/Gebze'de bulunan TÜBİTAK MAM (Marmara Araştırma Merkezi) tesislerinde paydaşlarımızın da katıldığı "Fındık Çalıştayı" düzenlendi.
Açılış konuşmasını Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Yılmaz Can'ın yaptığı Çalıştayda, TÜBİTAK MAM Başkan Danışmanı ve INNOFOOD Proje Koordinatörü Doç.Dr. Cesarettin Alaşalvar TUGİP (Türkiye Gıda İnovasyon Platformu)'nun tanıtımını gerçekleştirdi.
Fındık Çalıştayında daha sonra, INNOFOOD Sanayi İlişkileri Koordinatörü Prof.Dr. Mehmet Pala, "Ülkemizin Stratejik Ürünü Fındık: Önemi ve Geleceği Çalıştayı Çıktılarının Değerlendirilmesi" konulu bir sunum yaptı.
Çalıştayın daha sonraki oturumlarında konularında söz sahibi olan uzmanlar, kararlaştırılan 21 çatı proje hakkında detaylı bilgilendirmeler yaptılar.
Fındıkta geç yapraklanma ve iklim koşullarına toleranslı genetiplerin belirlenmesi, Fındıkta verim ve kaliteyi artırıcı uygulamalar, Fındık alanlarında toplulaştırma ve yeni tarım modellerinin uygulamaya geçirilmesi, Fındık tarımında makineleşme, Fındıkta katma değerli yeni ürünlerin geliştirilmesi, Fındığın sağlık üzerindeki etkilerinin araştırılması, Fındıkta değerlendirme, tanıtım ve pazarlama gibi alt proje fikirlerinin tartışıldığı "Fındık Çalıştayı" oldukça verimli geçti.
Daha sonra yapılacak çalışmalar ile birlikte konularında uzman katılımcıların değerlendirmesiyle 21 proje arasından nihai projelerin belirlenmesi gerçekleştirilecek.
Projelerin hedeflendiği şekilde gerçekleştirilebilmesi amacıyla TÜBİTAK bünyesindeki ilgili birimlerden "Marmara Teknokent" ile Giresun Üniversitesi arasında işbirliği protokolü imzalandı.
İşbirliği protokolünün imza töreninde konuya ilişkin açıklama yapan Rektörümüz Prof. Dr. Yılmaz Can, "Fındık" konusunda Giresun Üniversitesi olarak kendilerine çok önemli bir rol biçerek sorumluluk üstlendiklerini, çalıştayda tartışılan projelerle hedeflenen sonuçların elde edilmesi için geceli gündüzlü çalışacaklarını belirterek, bu konuda kendilerine paydaşlık eden tüm kurumlara ve uzmanlara ayrı ayrı teşekkür etti.
Gebze'de düzenlenen Fındık Çalıştayına, 19 Mayıs Üniversitesinden katılan uzmanların yanı sıra, Fiskobirlik, Giresun Tarım Orman İl Müdürlüğü, Giresun Ticaret Borsası, Fındık Araştırma Enstitüsü yönetici ve temsilcileriyle birlikte, Ankara Üniversitesi, Düzce Üniversitesi ve Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi'nde görev yapan çok sayıda bilim adamı da destek oldu.