ÜNİLİG Halk Dansları Türkiye Şampiyonası'nda Giresun Üniversitesi Rüzgârı: 4 Tür...
Giresun Üniversitesinde, Sudanlı Öğrenciler İçin Mezuniyet ve Kültür Programı Dü...
Fındık İhtisas Üniversitesi GRÜ Sağlık Alanındaki Çalışmalarına Devam Ediyor
Prof. Dr. Fatma Zehra Doğru'nun Yer Aldığı Proje TÜBİTAK Tarafından Desteklendi
GRÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Dış Paydaşlarıyla İki Protokol İmzalad...
Bulancak Kadir Karabaş Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Yeni Binasına Kavuştu
Doç. Dr. Faruk GÜNER'in Buluşu Tescillendi
Sağlık Bilimleri Fakültesinde Yemin Töreni Coşkusu
GRÜ YÖK’ün “Geleceğin Meslekleri Buluşması” Toplantısına Katıldı
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba SEFEROĞLU’nun “Fragmenta” Kişisel Sergisi Sanatseverlerle B...
Rektörümüz mesajında, 23 Nisan 1920'de Türkiye Büyük Millet Meclisini kuran Türk Milletinin, bu hamlesiyle vatan topraklarında esaretin asla kabul edilmeyeceğini bütün dünyaya ilan etmiş olduğunu hatırlattı.
Rektör Can, Türkiye Büyük Millet Meclisinin, Milletimizin en yetkili temsilcisi olduğunu, aynı zamanda ülkemizdeki hür ve bağımsız yaşama iradesinin de sembolü olduğunu vurguladığı mesajında ayrıca şu açıklamalara yer verdi:
"23 Nisan 1920, Milletimizin kendi tarihini kendisinin yazmaya başladığı, kendi kaderini kendi azim ve kararına bağladığı gündür. Milletin canıyla, kanıyla elde ettiği egemenliğin en önemli sembolü olan Meclisimizin kuruluş günüdür. Bu önemli gün, çocuklara ve yeni nesillere armağan edilmiştir. Bu armağan, Türkiye Büyük Millet Meclisinin ülkemize karşı bitmeyen sorumluluğunun da simgesidir.
Kutlu olsun, daim olsun…
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün Türkiye'nin aydınlık geleceği çocuklara emanetidir. Bu bayram, dünyada çocuklara armağan edilen barışın ve kardeşliğin simgesi olan ilk ve tek bayramdır.
Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da, ne yazık ki Milli Egemenliğimizin 101. yılını ve 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nı tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de etkisini sürdüren koronavirüs salgını nedeni ile meydanlarda coşku ile kutlayamıyoruz.
Sağlığımız ve gelecek güzel günler için evlerimizde kalmak zorundayız. Ben, bugünün evden çıkmadan da, tüm coşkusu ile kutlanacağına inanıyorum. Bu önemli günde çocuklarımıza Atatürk'ü, Ulusal Kurtuluş Mücadelemizi, Milli Egemenliğimizi, hürriyetin ve bağımsızlığın önemini anlatalım. Giresun Üniversitesi olarak bizler de sosyal medya hesaplarımızdan, çocuklarımıza bugünün coşkusunu yaşatacak ve önemini anlatacak paylaşımlar yapacağız.
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nda tüm Türkiye, Sayın Cumhurbaşkanımız ve Sayın Meclis Başkanımızın önderliklerinde, her yeri bayraklarla süsleyecek. Bağımsızlığımızın sembolü İstiklal Marşı'nı söyleyecek. Zor koşullarda bulunduğumuz bugünlerde, Türk milleti ''Korkma'' diye haykıracak. Üniversitemiz mensuplarını ve tüm vatandaşlarımızı bu anlamlı etkinliğe katılmaya davet ediyorum.
Çocuklarımız bu ülkenin geleceğidir. Onların haklarını korumak, onlara güzel bir gelecek kurmak bizim en önemli vazifemizdir. Bu vesile ile, başta Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere, TBMM’nin tüm kurucu üyelerini bir kez daha rahmetle ve minnetle anıyorum. Başta çocuklarımız olmak üzere, tüm halkımızın 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nı ve Milli Egemenliğimizin 101. yılını kutluyorum."