Geleneksel Aşçı Ceketi Giyme Töreni
COST Aksiyonuna Atanma Başarısı
Dil Değerlendirmede Yenilikçi Uygulamalar
Giresun Üniversitesi, Mersin / Üniversite Tanıtım Günleri'nde
Bağımlılıkla Mücadele Yöntemleri Paneli
Bulancak Kadir Karabaş UBYO Hamsi Şenliği
Öğrenci Toplulukları Tanıtımı Etkinliği
Fındık Tarımında Yapay Zekâ ve Teknoloji Kullanımının Yol Haritasının Belirlenme...
Rektör Vekili Prof. Dr. Güven Özdem’in katılımıyla gerçekleşen program, saygı duruşu ve İstiklal Marşı’mızın okunması ile başladı. İslami İlimler Fakültesi öğrencilerinden Yunus Emre Kelleci’nin Kur’an-ı Kerim tilaveti ile devam eden programda Sempozyum Komisyon Başkanı Dr. İsmail Hani kürsüye çıkarak programın açılış konuşmasını yaptı.
Yoğun bir hazırlık sürenin ardından önemli bir sempozyumu hayata geçirdiklerini ve iki gün sürecek oturumlarla alanlarında uzman birçok bilim insanı dinleme fırsatı bulacaklarını söyleyen İsmail Hani’nin ardından kürsüye Rektör Vekilimiz Prof. Dr. Güven Özdem çıktı.
Salondaki davetlileri selamlayarak sözlerine başlayan ve kendine özgü gramer yapısıyla Arapça’nın dünyanın en zengin dilleri arasında yer aldığını söyleyen Sayın Özdem konuşmasını şu şekilde sürdürdü: “Arapça, İslam’ın gelişi ile bölgesel ve coğrafi boyuttan sıyrılıp evrensel boyuta; bir milletin dili olma vasfından evrensel bir dinin ve medeniyetin dili olma vasfına yükselmiştir…”
Arapça öğrenme isteğinin ilk zamanlarda dini sebeplere dayandığını fakat, günümüzde ticari, siyasi ve kültürel nedenlerin de bu dilin öğrenilmesinde önemli bir etken olduğunu belirten Prof. Dr. Özdem şunları kaydetti: “Giresun Üniversitesi olarak İslami İlimler Fakültesi öğrencilerine hazırlık sınıfında bir yıl boyunca sekiz yüz saat Arapça dersi vermekteyiz. Arapça’ya istekli olan öğrencilerimiz bu eğitimle; sene sonunda okuma, anlama, yazma ve konuşma alanlarında Arapça’da çok iyi bir seviyeye gelmektedirler…”
GRÜ İslami İlimler Fakültesinin kaliteli bir kadroyla bu alanda eğitimlerine devam ettiğini belirten Sayın Özdem’in konuşmasının ardından dünyanın farklı bölgelerinden gelen bilim insanlarının yer aldığı oturumlara geçildi.
Mısır, Cezayir, Ürdün, Fas, Kanada, Lübnan, Suudi Arabistan, Sudan, ABD, Suriye, Irak ve İngiltere’den 53 katılımcının sunum yaptığı sempozyum süresince, Ana dili Arapça olmayanlar için Arapça öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve bunların çözümü noktasında atılacak adımlar ile Arapça dil öğretiminde yeni öğretim teknikleri ele alındı. İki gün süren sempozyum, katılımcılara teşekkür plaketlerinin verilmesi ile sona erdi.