ÜNİLİG Halk Dansları Türkiye Şampiyonası'nda Giresun Üniversitesi Rüzgârı: 4 Tür...
Giresun Üniversitesinde, Sudanlı Öğrenciler İçin Mezuniyet ve Kültür Programı Dü...
Fındık İhtisas Üniversitesi GRÜ Sağlık Alanındaki Çalışmalarına Devam Ediyor
Prof. Dr. Fatma Zehra Doğru'nun Yer Aldığı Proje TÜBİTAK Tarafından Desteklendi
GRÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Dış Paydaşlarıyla İki Protokol İmzalad...
Bulancak Kadir Karabaş Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Yeni Binasına Kavuştu
Doç. Dr. Faruk GÜNER'in Buluşu Tescillendi
Sağlık Bilimleri Fakültesinde Yemin Töreni Coşkusu
GRÜ YÖK’ün “Geleceğin Meslekleri Buluşması” Toplantısına Katıldı
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba SEFEROĞLU’nun “Fragmenta” Kişisel Sergisi Sanatseverlerle B...
Giresun Üniversitesi Bilim ve Sağlık Topluluğu tarafından düzenlenen "Kampüs Yaşamında Sağlıklı Beslenme" başlıklı seminerde, öğrencilere ve akademik personele kampüs şartlarında doğru beslenmenin püf noktaları anlatıldı.
Fen Edebiyat Fakültesi Mevlana Celaleddin-i Rumi Salonu’nda gerçekleştirilen etkinliğin sunumunu Dr. Öğretim Üyesi Efsane Yavuz Bedir yaptı. Üniversite hayatının getirdiği düzensiz beslenme alışkanlıklarına dikkat çeken Bedir, sağlıklı yaşam için şu stratejik konuları vurguladı:
-
Besin Öğelerinin Dengesi: Vücudun ihtiyaç duyduğu makro ve mikro besinlerin doğru oranlarda tüketilmesi.
-
Glisemik İndeks Kontrolü: Gün içinde yaşanan ani yorgunluk ve enerji düşüşlerini önlemek adına düşük glisemik indeksli gıdaların tercih edilmesi.
-
İdeal Tabak Modeli: Porsiyon kontrolü sağlamak adına bir ana öğünde tabağın nasıl bölümlenmesi gerektiği.
Topluluk Akademik Danışmanı Prof. Dr. Serpil Demirci, seminere olan yoğun ilgiden memnuniyetini dile getirerek; akademik başarının fiziksel sağlıkla doğrudan ilişkili olduğunu belirtti. Özellikle sınav dönemlerinde bozulan beslenme düzenine yönelik pratik çözüm önerilerinin sunulduğu etkinlik, katılımcılar tarafından ilgiyle takip edildi.
Soru-cevap bölümüyle sona eren seminerin kapanışında, katkılarından dolayı Dr. Öğretim Üyesi Efsane Yavuz Bedir’e teşekkür belgesi takdim edildi. Belgeyi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölüm Başkanı Prof. Dr. Halil Gökçe verdi.