ÜNİLİG Halk Dansları Türkiye Şampiyonası'nda Giresun Üniversitesi Rüzgârı: 4 Tür...
Giresun Üniversitesinde, Sudanlı Öğrenciler İçin Mezuniyet ve Kültür Programı Dü...
Fındık İhtisas Üniversitesi GRÜ Sağlık Alanındaki Çalışmalarına Devam Ediyor
Prof. Dr. Fatma Zehra Doğru'nun Yer Aldığı Proje TÜBİTAK Tarafından Desteklendi
GRÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Dış Paydaşlarıyla İki Protokol İmzalad...
Bulancak Kadir Karabaş Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Yeni Binasına Kavuştu
Doç. Dr. Faruk GÜNER'in Buluşu Tescillendi
Sağlık Bilimleri Fakültesinde Yemin Töreni Coşkusu
GRÜ YÖK’ün “Geleceğin Meslekleri Buluşması” Toplantısına Katıldı
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba SEFEROĞLU’nun “Fragmenta” Kişisel Sergisi Sanatseverlerle B...
Alucra Turan Bulutçu Meslek Yüksekokulu (MYO), Sarıkamış Şehitleri’ni unutmadı. Sarıkamış Harekâtı’nın 111. yıl dönümü dolayısıyla düzenlenen programda öğrenciler, Türk bayrakları eşliğinde yüksekokuldan Nurettin Canikli Meydanı’na yürüyüş gerçekleştirdi.
Üniversite öğrencileri, Sarıkamış’ta şehit düşen askerleri anarak vefalarını gösterdi. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından Nurettin Canikli Meydanı’nda Alucra Kaymakamı Emrah Azman ile Yüksekokul Müdürü Mehmet Akif Sarı birer konuşma yaptı.
“Tarihi hafızamızı dinç tutmalıyız”
Alucra Kaymakamı Emrah Azman, 1914 yılında Sarıkamış’ta vatan için fedakârlık yapan ve donarak şehit olan askerleri bir nebze de olsa anlayabilmek için orada olduklarını belirtti. Azman, “Bizler askerlerin yaşadıklarını elbette tam olarak hissedemeyiz. Ancak tarihi hafızamızı dinç tutmak adına bu yürüyüş büyük önem taşımaktadır.” dedi.
“Sarıkamış geri çekilmeyen bir iradedir”
Alucra Turan Bulutçu MYO Müdürü Mehmet Akif Sarı ise konuşmasında yalnızca bir anma yürüyüşü için toplanmadıklarını vurgulayarak, “Bugün burada, tarihin yükünü omuzlamış bir coğrafyanın hafızasını canlı tutmak için bulunuyoruz.” ifadelerini kullandı.
Sarıkamış denildiğinde yalnızca kar, soğuk ve şahadetin akla gelmemesi gerektiğini belirten Sarı, “Sarıkamış, bir milletin geri adım atmama iradesidir.” diye konuştu.
“Emanetlere sahip çıkacağız”
Şehitlerin geride bıraktığı iradeye her zaman sahip çıkacaklarını dile getiren Sarı, konuşmasını şu sözlerle tamamladı:
“Ne mutlu bu vatan için sessizce görev yapanlara, ne mutlu Alucra gibi tarihin yükünü onurla taşıyan yerlere.”
Yürüyüşe; Alucra Kaymakamı Emrah Azman, Yüksekokul Müdürü Mehmet Akif Sarı, Askerlik Şube Başkanı Mahmut Bingöl, ilçe protokolü, akademisyenler ve öğrenciler katıldı.