Rektörümüz Prof. Dr. Yılmaz Can’ın 10 Kasım Atatürk'ü Anma Günü Mesajı
TÜRKSMD İle İş Birliği Protokolü İmzalandı
Öğrenci Dostu İlk 20 Şehir İçindeyiz…
Orta Asyada Dil ve Edebiyat Sempozyumu Gerçekleşti
English Pronunciation Contest / İngilizce Sesletim Yarışmasının Üçüncüsü Yapıldı
Geleneksel İlk ve Acil Yardım Etkinlikleri Gerçekleştirildi
Devlet Konservatuvarı Öğretim Üyelerinden 16. Uluslararası Müzik Festivali Kapsa...
Hilal-i Ahmer ’den Türk Kızılay’ına
Ölümünün 100. Yıl Dönümünde Büyük Türk Düşünürü Ziya Gökalp’ı Anma Paneli
Güre Yerleşkesi Şehit Ömer Halisdemir Konferans Salonunda düzenlenen etkinliğe, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hüseyin ŞAHİN, akademik ve idari personelin yanı sıra çok sayıda öğrenci katıldı. Program öncesinde kısa bir konuşma yapan Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hüseyin ŞAHİN, günümüzde insanların gerçek ile çarpıtılmış gerçeklik arasında çok ciddi bir ikimle yaşamak zorunda kaldıklarına işaret ederek, bu türden konferanslar yoluyla insan kalitesinin yükseltilmesinin ve düşünen, sorgulayan, bilinçli nesiller yetiştirmenin mümkün olduğunu vurguladı.
Sayın ŞAHİN’in ardından kürsüye çıkan Prof. Dr. Vedi AŞKAROĞLU, gerçeğin eski dönemlerden günümüze kadarki süreçte nasıl tanımlandığını, tasnif edildiğini, türlerini, hangi alanlarda kullanıldığını sistematik biçimde sundu. Sırasıyla “pistis” toplumu ile “episteme” toplumunun niteliklerini karşılaştırdıktan sonra, “Platonik gerçek” ile “Aristocu gerçek”, “çoklu gerçek”- “kurgusal gerçek”, “modernist gerçek”-“postmodern gerçek” – “post-truth gerçek” başlıkları arasındaki ilişkileri tartışarak çeşitli örneklerle görüşlerini ortaya koydu.
“Post-Truth” çağının algı çağı olduğunu söyleyen Sayın AŞKAROĞLU, çeşitli biçimlerde kendini tanımlayan Kapitalizm, Küresel Emperyalizm ve Kültürel Emperyalizm’in dünyayı nasıl şekillendirdiğini, algıları biçimlendirdiğini, bunları kendi çıkarları doğrultusunda nasıl istismar ettiğini güncel olgular çerçevesinde katılımcılara aktardı.
Sunumun ardından, soru-cevap şeklinde katılımcıların sorularına cevap veren AŞKAROĞLU, düşünen, araştıran, sorgulayan, bilginin peşinde koşan, bilimsel niteliklerle donanmış insan yetiştirmek için ülke genelinde eğitimin bütünleşik bir sistematikle oluşturulması gerektiğinin altını çizdi.