Giresun Üniversitesi'nden TEKNOFEST’te Gurur Verici Başarı!
EYUDER Heyetinden Rektörümüz Prof. Dr. Yılmaz Can’a Ziyaret
Prof. Dr. Salih Durdu TÜBİTAK 1001 Projesi Desteklenmeye Hak Kazandı
Prof. Dr. Mutlu Gültepe’nin Karahindiba Projesine TÜBİTAK 1001 Desteği
Giresun Üniversitesi URAP Tıp ve Sağlık Bilimleri Alan Sıralamasında
CWUR 2025 Dünyanın En İyi Üniversiteleri Sıralaması Açıklandı
Şebinkarahisar’da “Kene ile Bulaşan Hastalıklar” Konulu Bilim Kafe Etkinliği Yap...
Öğr. Gör. Dr. Tayfun AYGÜN’ün Projesi TÜBİTAK 1005 Kapsamında Desteklenmeye Hak ...
Giresun Üniversitesi, Ankara Üniversite Tercih Fuarında Yoğun İlgi Gördü
Hoca Ahmet Yesevi Üniversitesi Rektörü Dr. Zhanar TEMİRBEKOVA Üniversitemizi Ziy...
Güre Yerleşkesi Şehit Ömer Halisdemir Konferans Salonunda düzenlenen etkinliğe, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hüseyin ŞAHİN, akademik ve idari personelin yanı sıra çok sayıda öğrenci katıldı. Program öncesinde kısa bir konuşma yapan Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hüseyin ŞAHİN, günümüzde insanların gerçek ile çarpıtılmış gerçeklik arasında çok ciddi bir ikimle yaşamak zorunda kaldıklarına işaret ederek, bu türden konferanslar yoluyla insan kalitesinin yükseltilmesinin ve düşünen, sorgulayan, bilinçli nesiller yetiştirmenin mümkün olduğunu vurguladı.
Sayın ŞAHİN’in ardından kürsüye çıkan Prof. Dr. Vedi AŞKAROĞLU, gerçeğin eski dönemlerden günümüze kadarki süreçte nasıl tanımlandığını, tasnif edildiğini, türlerini, hangi alanlarda kullanıldığını sistematik biçimde sundu. Sırasıyla “pistis” toplumu ile “episteme” toplumunun niteliklerini karşılaştırdıktan sonra, “Platonik gerçek” ile “Aristocu gerçek”, “çoklu gerçek”- “kurgusal gerçek”, “modernist gerçek”-“postmodern gerçek” – “post-truth gerçek” başlıkları arasındaki ilişkileri tartışarak çeşitli örneklerle görüşlerini ortaya koydu.
“Post-Truth” çağının algı çağı olduğunu söyleyen Sayın AŞKAROĞLU, çeşitli biçimlerde kendini tanımlayan Kapitalizm, Küresel Emperyalizm ve Kültürel Emperyalizm’in dünyayı nasıl şekillendirdiğini, algıları biçimlendirdiğini, bunları kendi çıkarları doğrultusunda nasıl istismar ettiğini güncel olgular çerçevesinde katılımcılara aktardı.
Sunumun ardından, soru-cevap şeklinde katılımcıların sorularına cevap veren AŞKAROĞLU, düşünen, araştıran, sorgulayan, bilginin peşinde koşan, bilimsel niteliklerle donanmış insan yetiştirmek için ülke genelinde eğitimin bütünleşik bir sistematikle oluşturulması gerektiğinin altını çizdi.