Rektörümüz Prof. Dr. Yılmaz Can’ın 24 Kasım Öğretmenler Günü Mesajı
Göçmen Çocuklar Temalı Uluslararası Sergi Açıldı
Öğrenci Toplulukları Tanıtımı Etkinliği Yoğun Katılımla Gerçekleştirildi
“Endülüs: Doğuş, Yükseliş ve Çöküş” Konferansı Yoğun Katılımla Gerçekleşti
Siber Vatan Programı 2026 Dönemi Başvuru Süresi Uzatıldı
Tübitak Özel Eğitime Özel Çözümler
Horizon Projeleri Hazırlama Eğitimi Gerçekleştirildi
Giresun Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda Üniversitemizin İlk...
Giresun Üniversitesi, ScholarGPS 2025’te Dünyanın En Başarılı Üniversiteleri Ara...
Giresun Üniversitesi ile Bulancak Belediyesi Arasında “Kültür Merkezi Tahsis Pro...
Güre Yerleşkesi Şehit Ömer Halisdemir Konferans Salonunda düzenlenen etkinliğe, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hüseyin ŞAHİN, akademik ve idari personelin yanı sıra çok sayıda öğrenci katıldı. Program öncesinde kısa bir konuşma yapan Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hüseyin ŞAHİN, günümüzde insanların gerçek ile çarpıtılmış gerçeklik arasında çok ciddi bir ikimle yaşamak zorunda kaldıklarına işaret ederek, bu türden konferanslar yoluyla insan kalitesinin yükseltilmesinin ve düşünen, sorgulayan, bilinçli nesiller yetiştirmenin mümkün olduğunu vurguladı.
Sayın ŞAHİN’in ardından kürsüye çıkan Prof. Dr. Vedi AŞKAROĞLU, gerçeğin eski dönemlerden günümüze kadarki süreçte nasıl tanımlandığını, tasnif edildiğini, türlerini, hangi alanlarda kullanıldığını sistematik biçimde sundu. Sırasıyla “pistis” toplumu ile “episteme” toplumunun niteliklerini karşılaştırdıktan sonra, “Platonik gerçek” ile “Aristocu gerçek”, “çoklu gerçek”- “kurgusal gerçek”, “modernist gerçek”-“postmodern gerçek” – “post-truth gerçek” başlıkları arasındaki ilişkileri tartışarak çeşitli örneklerle görüşlerini ortaya koydu.
“Post-Truth” çağının algı çağı olduğunu söyleyen Sayın AŞKAROĞLU, çeşitli biçimlerde kendini tanımlayan Kapitalizm, Küresel Emperyalizm ve Kültürel Emperyalizm’in dünyayı nasıl şekillendirdiğini, algıları biçimlendirdiğini, bunları kendi çıkarları doğrultusunda nasıl istismar ettiğini güncel olgular çerçevesinde katılımcılara aktardı.
Sunumun ardından, soru-cevap şeklinde katılımcıların sorularına cevap veren AŞKAROĞLU, düşünen, araştıran, sorgulayan, bilginin peşinde koşan, bilimsel niteliklerle donanmış insan yetiştirmek için ülke genelinde eğitimin bütünleşik bir sistematikle oluşturulması gerektiğinin altını çizdi.