GÜSEM ve Giresun Kent Konseyi'nden Girişimciliğin Yeni Dili Etkinliği
Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Listesinde Yer Alan Öğretim Üyelerimizden Rek...
Alucra Turan Bulutçu MYO'da Hamsi Şenliği
Rektörümüz Prof. Dr. Yılmaz Can’ın 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Mesajı
Gazeteci - Yazar Sadık ALBAYRAK, GRÜ'de Öğrencilerle Buluştu
Diş Hekimliği Fakültesi'nden Yukarıboynuk İlkokulu ve İmam Hatip Ortaokulu Öğren...
Yeni Öğrencilere Oryantasyon Programı Düzenlendi
TÜBİTAK 2209 A/B Programı Tanıtım Etkinliği Giresun Üniversitesi’nde Gerçekleşti
Bakan Yardımcısı Dr. Enes Eminoğlu Üniversitemizde Öğrencilerle Buluştu
Güre Yerleşkesi Şehit Ömer Halisdemir Konferans Salonunda düzenlenen etkinliğe, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hüseyin ŞAHİN, akademik ve idari personelin yanı sıra çok sayıda öğrenci katıldı. Program öncesinde kısa bir konuşma yapan Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hüseyin ŞAHİN, günümüzde insanların gerçek ile çarpıtılmış gerçeklik arasında çok ciddi bir ikimle yaşamak zorunda kaldıklarına işaret ederek, bu türden konferanslar yoluyla insan kalitesinin yükseltilmesinin ve düşünen, sorgulayan, bilinçli nesiller yetiştirmenin mümkün olduğunu vurguladı.
Sayın ŞAHİN’in ardından kürsüye çıkan Prof. Dr. Vedi AŞKAROĞLU, gerçeğin eski dönemlerden günümüze kadarki süreçte nasıl tanımlandığını, tasnif edildiğini, türlerini, hangi alanlarda kullanıldığını sistematik biçimde sundu. Sırasıyla “pistis” toplumu ile “episteme” toplumunun niteliklerini karşılaştırdıktan sonra, “Platonik gerçek” ile “Aristocu gerçek”, “çoklu gerçek”- “kurgusal gerçek”, “modernist gerçek”-“postmodern gerçek” – “post-truth gerçek” başlıkları arasındaki ilişkileri tartışarak çeşitli örneklerle görüşlerini ortaya koydu.
“Post-Truth” çağının algı çağı olduğunu söyleyen Sayın AŞKAROĞLU, çeşitli biçimlerde kendini tanımlayan Kapitalizm, Küresel Emperyalizm ve Kültürel Emperyalizm’in dünyayı nasıl şekillendirdiğini, algıları biçimlendirdiğini, bunları kendi çıkarları doğrultusunda nasıl istismar ettiğini güncel olgular çerçevesinde katılımcılara aktardı.
Sunumun ardından, soru-cevap şeklinde katılımcıların sorularına cevap veren AŞKAROĞLU, düşünen, araştıran, sorgulayan, bilginin peşinde koşan, bilimsel niteliklerle donanmış insan yetiştirmek için ülke genelinde eğitimin bütünleşik bir sistematikle oluşturulması gerektiğinin altını çizdi.
 
                         
         
         
         
         
         
                                             
                                             
                                             
                                             
                                            