Giresun Üniversitesi’nde 2025-2026 Akademik Yılı Başladı
“Sağlıkta Yapay Zeka ve Sağlık Teknolojileri” Başlıklı Proje 4007 TÜBİTAK Projes...
Giresun Üniversitesi’nden TEKNOFEST 2025’te Büyük Başarı
Giresun Üniversitesi Webometrics 2025 Sıralamasında Büyük Yükseliş Kaydetti
Doç. Dr. Yasin Söğüt’ten Teknofest’te Birincilik Ödülü
Rektörümüz Prof. Dr. Yılmaz Can'ın 30 Ağustos Zafer Bayramı Mesajı
Turizm Fakültesi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Öğretim Elemanı Doç. Dr....
Sinop Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Şakir Taşdemir’den Rektörümüz Prof. Dr. Yıl...
Üniversitemizin Kontenjan Doluluk Oranı %98,55 Oldu
Öğr. Gör. Dr. Yunus Emre Genç COST Çalışma Gruplarına Üye Olarak Atandı
Öğrencilerimizi ve öğrencilerimizin danışmanı Doç. Dr. Erdinç ŞAHİN'i tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.
Birincilik Ödülü Alan Projenin Özeti:
Her geçen gün yollardaki araç sayısının artmasıyla beraber trafik kazalarının sayısı da artmaktadır. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 2023 verilerine göre, bu kazaların %88.9’u sürücü hatalarından kaynaklanmaktadır. Sürücülerin bu hataları genellikle sürüş anında dikkatsiz, yorgun, uykulu ya da farklı bir işle meşgul olmalarından kaynaklanmaktadır. Bu noktada araçlarda akıllı sistemlerin kullanılmasına ihtiyaç duyulmaya başlanmıştır. Sürücüleri bu davranışları sırasında uyaran akıllı araç sistemleri geliştirilmiştir. Bu sistemlerle sürücünün daha güvenli bir sürüş sağlaması hedeflenmiştir. Literatüre bakıldığında son on yıldır bu konuda çalışmalar yapılmış ve gömülü sistemler geliştirilmiştir. Bu çalışmaların genel amacı sürücüyü sürüş sırasında uyararak güvenli bir sürüş sağlamaktır. Akıllı Sürücü Takip ve Sürüş Analizi Raporlama Sistemi daha çok yük ve yolcu taşımacılığı sektöründe bulunan şirketler için tasarlanmıştır. Sürücü hatasından kaynaklanan trafik kazalarının önüne geçebilmek için ticari araç sürücülerinin sürüş analizi yapılarak şirkete raporlanması ve bu sayede daha dikkatli sürücülerin tercih edilmesi ya da mevcut sürücülerin daha dikkatli olmasını sağlayarak trafik kazalarının en aza indirgenmesi hedeflenmektedir.
Sistem, araç içerisine yerleştirilen, sürücüye ve trafiğe bakan, sürüş boyunca video kaydı alan iki kameradan oluşmaktadır. Video kaydı sürüş analizi raporlama yazılımına yüklenerek ve iki ayrı video iki ayrı modelden geçirilerek sonuçlar anlamlı bir formata dönüştürülmektedir. Projeyi gerçekleştirirken iki farklı model oluşturulmuştur. Bu modellerden ilki sürücünün uykulu olma, telefonla ilgilenme, sigara içme gibi davranışlarını tespit ederken ikincisi aracın trafikte hız sınırlarına ve trafik ışıklarına uyup uymadığı konusunda analizler yapmaktadır. Bu analizler kullanıcı dostu bir arayüz ile rapor şeklinde sunulmaktadır.